Gyűjthetjük akár az autók típusát, színét, számát, vagy egyéb külső jegyeit, de figyelemmel kísérhetjük a forgalmi adatokat is, például azt, hogy hol a leggyakoribb a torlódás vagy a baleset, a szabálytalanság.
A forgalmi adatgyűjtés során az érzékelők által észlelt információk folyamatosan, közel valós időben érkeznek be és értékelődnek ki. Tekintettel arra, hogy az adatkommunikációból is adódik késleltetés, közel valós idejű információnak tekintjük a legfeljebb 15 percen belül feldolgozott és döntéshozásra felhasznált adatot. Online mérésekre elsősorban a helyi, operatív irányítást végző berendezéseknek, rendszereknek van szüksége, amelyek adatkiszolgálása csak gyorsan és folyamatosan frissülő adatokkal lehetséges. Ilyenek lehetnek a GPS alapú útvonaltervező eszközök, dugótérképek. Offline mérési adatokról beszélünk, ha a begyűjtött információk nem azonnal kerülnek feldolgozásra. Ezek az adatok alapozhatják meg például a forgalomtechnikai tervezéseket, és egyéb utazóközönségi szolgáltatásokat.
A BME Viking Kft. egy előre betanított YOLO (You Only Look Once) objektumdetektáló neurális hálózat felhasználásával képes a járművek (buszok, személyautók és teherautók) detektálására, valamint a detektált jármű rendszámának felismerésére és elolvasására. A bemutatott demó és annak kódja, valamint dokumentációja az alábbi linken érhető el:
BME Viking járműdetektálás