A cél egy olyan chatbot vízió létrehozása volt, ami túlmutat a jelenleg banki szektorban használt funkciókon, és utat nyithat a pénzügyi AI egy új generációjának.
A chatbot az alábbi funkciókkal bír:
- Pénzügyi intelligencia
- Hitelkalkulátor
- Számlanyitás
- Időpontfoglalás, emlékeztető funkcióval
- ATM- és bankfiók-kereső
- Árfolyamok
- Banki kifejezés-magyarázó szótár
A működés megértéséhez lássuk példaként egy hitelkalkulátor esetét, ahol a chatbot a beírt összeget és a futamidőt többféle formátumban is képes felismerni: “450.000 Ft 20 hónapra”, “negyed millió forint 1 évre”, stb. A hitelkalkulátor grafikus felületen is kezelhető, és a felhasználók le is menthetik az általuk beállított futamidővel és összeggel rendelkező hiteleket. A chatbot automatikusan megválaszolja a leggyakoribb pénzügyi kérdéseket, segít eligazodni a pénzügyi kifejezésekkel kapcsolatban, valamint ATM és fiók keresőt is használhatunk. Az időpontfoglaló modulban pedig pillanatok alatt bebiztosíthatjuk a helyünket a hozzánk legközelebb eső fiókban.
Demó chatbot lévén a funkciók zöme csak korlátozottan elérhető, hiszen nincs a bot mögött tényleges banki háttérrendszer. Ebből adódóan helyenként csak szövegesen mutatták be, hogy az adott chatbot-funkció hogyan működne.
A RoboRobo egy Magyarországi központú csapat, ami felhasználói élmény fókusszal fejleszti a chatbot alkalmazásait az e-commerce, HR, pénzügy, sport, egészségügy és ügyfélszolgálat terén.
A programot az egyszerű használat és automatizált folyamatok jellemzik. A működését az alábbi linken lehet tesztelni:
chatrobot
A chatbotoknak köszönhetően könnyebb hozzáférést biztosíthatunk a felhasználóknak a számukra fontos adatokhoz és funkciókhoz, így megkönnyítve a programok és emberek közötti kommunikációt, a cégek hatalmas előnyhöz jutnak a versenytársaikkal szemben. A technológia előnyei miatt jobban tájékozottá válnak munkavállalók és vásárlók, követhetőbbek lesznek a vásárlói viselkedések és igények, továbbá jelentősen csökkennek a költségek, míg fokozódik a hatékonyság, valamint az elégedettség.
A mesterséges intelligencia újraformálja a végfelhasználók jelenlegi viselkedését, és lehetőséget ad, hogy jobb szolgáltatást biztosíthassuk a számukra.
További információk:
https://roborobo.hu/hu/chatbot-projektek/obor-bank
https://botblog.hu/sajat-bankot-nyitottunk-igy-mutatjuk-banki-chatbot-intelligenciankat/