Széchenyi 2020

Online marketingeszközök adatainak összehasonlítása

#demó

Az online marketing felületek hatékony használatával növelheti vállalkozása ismertségét, népszerűségét, valamint elérheti, hogy termékei, szolgáltatásai, vállalkozása portfóliója minél szélesebb körben terjedjen el.

Az online kommunikáció sikeressége függ a célcsoportok elemzésétől, a nekik szánt információ hatékony közvetítésétől, valamint a gyors reagálástól; de mindezeket a szükséges adatok rendelkezésre állása alapozza meg.

Vállalkozása alapvető működése során nem csak áruk, termékek készülnek, hanem adatok is folyamatosan termelődnek. Ezen adatok gyűjtésével és elemzésével készülnek azok az előrejelzések, amelyek a későbbiekben támogatják a vezetői döntéseket, ezzel erősítik vállalkozása piaci stabilitását, valamint elősegítik a versenytársaknál jobb eredményeket elérését. A sikerhez azonban a lehető legszéleskörűbb és a legfrissebb, valamint a múlt adataival egyarántl szükséges dolgozni, csak ezek alapján érdemes dönteni a kérdéses helyzetekben.

Az üzleti adatok nem mások, mint olvasható információk. A korszerű üzleti döntések mindig egy valós üzleti igényt elégítenek ki, a hatékony döntés alapja az épp szükséges adat, amelyet mindig aktuális, valós idejű elemzésben tekintettünk át. Ha felismerjük a vállalkozásunk számára lényeges folyamatokat és azok adatait, sokkal sikeresebben érvényesülünk a piaci versenyhelyzetben is.

Felmerülhet a gondolat, hogy eddig is rendelkezésünkre álltak az adatok, és eddig is megfelelő döntések születettek a vállalkozásunkban. Miért vezessünk be tehát egy új alkalmazást, ha elég egy Excel táblázat, amelynek összefüggéseit könnyen átlátjuk, hiszen ebben már van gyakorlatunk? Mi a haszna egy, az online marketing felületek adatait összegző programnak?

Tény, hogy amint a 80-as években a táblázatkezelő programok megjelentek a piacon, azonnal meg is hódították azt. Ezen programok folyamatosan reagáltak a piac igényeire: először az adatok tárolása volt a cél, majd az alapvető műveletek használata, később az adatok egyre gyorsabb kezelése, végül a statisztikák készítésének támogatása, sokak szemében egy adatelemzési svájci bicska - annak korlátaival együtt: mindent meg lehet benne csinálni, esetleg nem a leghatékonyabban.

Azonban a mai rohanó világban, ahol az információ áramlása jelentősen gyorsult, ahol az üzleti döntéseknek nem csak a témája, de a gyorsasága is nagy jelentőséggel bír, egy egyszerű táblázatkezelő program önmagában már nem elég hatékony. Az Excel igen elterjedt eszköz a mindennapi, elsősorban statisztikai elemzési feladatok elvégzéséhez, az üzleti döntések folyamatos támogatásához már nem feltétlenül a legideálisabb. Jól fókuszált elemzésekre, interaktív diagrammokra. Az üzleti intelligencia (Business Intelligence, BI) eszközök (pl.: Power BI, Tableau, Qlik, Dyntell BI stb.) ezt kínálják, kiegészítve a már megszokott elemzői eszközöket, legyen az Excel vagy bármi más, interaktív, valós időben frissülő dashboardokat, jelentéseket készíthetünk velük, üzleti mérőszámokat határozhatunk meg, s követhetünk folyamatosan nyomon, számos adatforrásból.   

A DataExpert Services Kft. egy magyarországi cég, amely az online marketingfelületek adatait szűrő Power BI alapú megoldást fejlesztett ki. A célja, hogy folyamatosan gyűjtse, szűrje vállalkozása közösségi média felületeit (pl. Linkedin, Facebook) és internetes megjelenéseit, hirdetéseit (pl. Google Analytics, saját weboldalak), és elemzéseket készítsen, mindezt egy helyen. A rendszer segítségével azonnal egyszerű, pontos és gyors adatokat kapunk egy könnyen áttekinthető dashboard felületen, amelyen a rendelkezésre álló adatok (keresztbe) szűrhetők.

A megoldást az egyszerű használat és automatizált folyamatok jellemzik. Részletesebb ismertetőt az alábbi videó segítségével kaphat:

Dataexpert videó

Demók

Új mérnöki terület alapkővének letétele valósult meg ZalaZONE-ban

Új mérnöki terület alapkővének letétele valósult meg ZalaZONE-ban

2022. szeptember 12-én a Bosch új mérnöki központjának ünnepélyes alapkőletétele zajlott Zalaegerszegen, a ZalaZONE-ban. A mérnöki központ kétszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt majd a régióban, mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Emellett az eseményen együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a Széchenyi István Egyetem és a Bosch csoport képviselői.

Tovább
A digitális fejlettség mérése itthon és Európában

A digitális fejlettség mérése itthon és Európában

A Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society Index - DESI) egy olyan indexszám, amelynek segítségével összevethető az Európai Unió tagállamainak digitális fejlettsége. Ez az indexszám öt dimenzió alapján kerül kiszámolásra.   

Tovább
Milyen megoldás létezik a KKV számára a hosszú fizetési határidőre?

Milyen megoldás létezik a KKV számára a hosszú fizetési határidőre?

A Világgazdaság internetes hasábjain jelent meg egy cikk Dr. Réti Bálint tollából, aki a Péntech társalapítója, a Magyar Fintech Szövetség elnökhelyettese. A cikkben a KKV-k finanszírozási lehetőségeiről, valamint a likviditási nehézségek megoldásairól értekezik az író. 

Tovább
Betöltés..