Cookie-kat használunk a felhasználói élmény javítására és a webhely forgalmának elemzésére. Ezen okok miatt előfordulhat, hogy webhelyhasználati adatait megosztjuk elemző partnereinkkel. Az „Elfogadom” gombra kattintva beleegyezik abba, hogy a Cookie-szabályzatunkban leírt összes technológia az eszközén tárolható.
Az online marketing felületek hatékony használatával növelheti vállalkozása ismertségét, népszerűségét, valamint elérheti, hogy termékei, szolgáltatásai, vállalkozása portfóliója minél szélesebb körben terjedjen el.
Az online kommunikáció sikeressége függ a célcsoportok elemzésétől, a nekik szánt információ hatékony közvetítésétől, valamint a gyors reagálástól; de mindezeket a szükséges adatok rendelkezésre állása alapozza meg.
Vállalkozása alapvető működése során nem csak áruk, termékek készülnek, hanem adatok is folyamatosan termelődnek. Ezen adatok gyűjtésével és elemzésével készülnek azok az előrejelzések, amelyek a későbbiekben támogatják a vezetői döntéseket, ezzel erősítik vállalkozása piaci stabilitását, valamint elősegítik a versenytársaknál jobb eredményeket elérését. A sikerhez azonban a lehető legszéleskörűbb és a legfrissebb, valamint a múlt adataival egyarántl szükséges dolgozni, csak ezek alapján érdemes dönteni a kérdéses helyzetekben.
Az üzleti adatok nem mások, mint olvasható információk. A korszerű üzleti döntések mindig egy valós üzleti igényt elégítenek ki, a hatékony döntés alapja az épp szükséges adat, amelyet mindig aktuális, valós idejű elemzésben tekintettünk át. Ha felismerjük a vállalkozásunk számára lényeges folyamatokat és azok adatait, sokkal sikeresebben érvényesülünk a piaci versenyhelyzetben is.
Felmerülhet a gondolat, hogy eddig is rendelkezésünkre álltak az adatok, és eddig is megfelelő döntések születettek a vállalkozásunkban. Miért vezessünk be tehát egy új alkalmazást, ha elég egy Excel táblázat, amelynek összefüggéseit könnyen átlátjuk, hiszen ebben már van gyakorlatunk? Mi a haszna egy, az online marketing felületek adatait összegző programnak?
Tény, hogy amint a 80-as években a táblázatkezelő programok megjelentek a piacon, azonnal meg is hódították azt. Ezen programok folyamatosan reagáltak a piac igényeire: először az adatok tárolása volt a cél, majd az alapvető műveletek használata, később az adatok egyre gyorsabb kezelése, végül a statisztikák készítésének támogatása, sokak szemében egy adatelemzési svájci bicska - annak korlátaival együtt: mindent meg lehet benne csinálni, esetleg nem a leghatékonyabban.
Azonban a mai rohanó világban, ahol az információ áramlása jelentősen gyorsult, ahol az üzleti döntéseknek nem csak a témája, de a gyorsasága is nagy jelentőséggel bír, egy egyszerű táblázatkezelő program önmagában már nem elég hatékony. Az Excel igen elterjedt eszköz a mindennapi, elsősorban statisztikai elemzési feladatok elvégzéséhez, az üzleti döntések folyamatos támogatásához már nem feltétlenül a legideálisabb. Jól fókuszált elemzésekre, interaktív diagrammokra. Az üzleti intelligencia (Business Intelligence, BI) eszközök (pl.: Power BI, Tableau, Qlik, Dyntell BI stb.) ezt kínálják, kiegészítve a már megszokott elemzői eszközöket, legyen az Excel vagy bármi más, interaktív, valós időben frissülő dashboardokat, jelentéseket készíthetünk velük, üzleti mérőszámokat határozhatunk meg, s követhetünk folyamatosan nyomon, számos adatforrásból.
A DataExpert Services Kft. egy magyarországi cég, amely az online marketingfelületek adatait szűrő Power BI alapú megoldást fejlesztett ki. A célja, hogy folyamatosan gyűjtse, szűrje vállalkozása közösségi média felületeit (pl. Linkedin, Facebook) és internetes megjelenéseit, hirdetéseit (pl. Google Analytics, saját weboldalak), és elemzéseket készítsen, mindezt egy helyen. A rendszer segítségével azonnal egyszerű, pontos és gyors adatokat kapunk egy könnyen áttekinthető dashboard felületen, amelyen a rendelkezésre álló adatok (keresztbe) szűrhetők.
A megoldást az egyszerű használat és automatizált folyamatok jellemzik. Részletesebb ismertetőt az alábbi videó segítségével kaphat:
Új mérnöki terület alapkővének letétele valósult meg ZalaZONE-ban
2022. szeptember 12-én a Bosch új mérnöki központjának ünnepélyes alapkőletétele zajlott Zalaegerszegen, a ZalaZONE-ban. A mérnöki központ kétszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt majd a régióban, mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Emellett az eseményen együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a Széchenyi István Egyetem és a Bosch csoport képviselői.
A Digitális Gazdaság és Társadalom Index (Digital Economy and Society Index - DESI) egy olyan indexszám, amelynek segítségével összevethető az Európai Unió tagállamainak digitális fejlettsége. Ez az indexszám öt dimenzió alapján kerül kiszámolásra.
Milyen megoldás létezik a KKV számára a hosszú fizetési határidőre?
A Világgazdaság internetes hasábjain jelent meg egy cikk Dr. Réti Bálint tollából, aki a Péntech társalapítója, a Magyar Fintech Szövetség elnökhelyettese. A cikkben a KKV-k finanszírozási lehetőségeiről, valamint a likviditási nehézségek megoldásairól értekezik az író.